Finance společnosti Anytime
Když si přečtete celý název firmy, Anytime carsharing, asi vám to dojde. Ale ne každý to pochopí, tak se na to podívejme trochu podrobněji.
Zcela zjednodušeně, jste v Praze, potřebuje někam jet, ale městská hromadná doprava je vám protivná a taxíka z jakéhokoli důvodu nechcete. Tak si prostě půjčíte vůz a pojedete. Od koho? No právě od výše zmíněné firmy. Jasně že to nepůjde jen tak, že si odemknete auto a jedete, to by firma přišla brzy ke krachu. Soudím, že by o všechna auta přišla zhruba tak do půldne.
K půjčení vozu si musíte pořídit aplikaci a do ní nahrát svou občanku a řidičský průkaz. Tím jste zaregistrován a pomocí téže aplikace si auto vyhledáte, odemknete a jedete. Zhruba za dvě koruny na jednu minutu. Ceny se pochopitelně liší.
Nás však zajímá blíže ona firma. Ta investovala do celého podniku a přivezla stovku aut. Na zkoušku. V plánu je dalších dvě stě.
Majitelem firmy je Mikro Kapital Group, založený již v roce dva tisíce osm panem Vincenzem Tranim.
V současné době jim funguje půjčovna aut po celé Evropě a jejich osm tisíc vozů je stále využito. K nám, tedy do Česka se dostala firma díky D-Mobility. Využívání služeb je pro ně prioritním příjmem, a zdá se, že volba byla velmi dobrá. Aplikaci si stáhlo, a tedy zájem projevilo více než šedesát tisíc lidí, a to jen v Praze.
Tato služba není jediná, v Praze je poskytovatelů více, a další budou přibývat. Samozřejmě mají jiné vozy, a také pochopitelně jiné podmínky a jiné ceny. Nastává nám tedy i zde konkurenční boj. Zasáhne i firma z Maďarska, ale také tuzemský startup. Ti všichni v nejbližších letech svedou boj a o své stálé zákazníky, takže přesto, že je velký zájem, nemá rozhodně Anytime nic zajištěno. Všechno ukáže čas a hlavně lidé, tedy uživatelé služeb. To, že se cesta měla ubírat směrem opačným, tedy omezením počtu aut je věc jiná.